image

Seavus nya applikation: Sidfot för Jira Service Management

Seavus, ett internationellt mjukvaruutvecklings- och konsultföretag såväl som Atlassian Gold Solution Partner, är stolta över att avtäcka den nya applikationen Sidfot för for Jira Service Management, utvecklad av Seavus Atlassian-experter.

Efter åratal av arbete med Atlassian-produkter har Atlassian-experterna hos Seavus lyckats utveckla en applikation som låter användare av JIRA Service Management-portaler anpassa sin sidfot för att efterleva den egna integritetspolicyn och annan juridisk dokumentation, såsom att följa EU:s dataskyddsförordning (DSF/GDPR).

Seavus har stor erfarenhet av att jobba med kunder från en rad olika branscher och har hjälpt många av dem att implementera lösningar från Atlassian och accelerera sin resa mot digital omvandling. Denna applikation låter användare av Atlassian ITSM-produkter enkelt konfigurera sin egen sidfot och visa den för Service Desk-portaler.

”Idén kom från diskussioner med en av våra kunder i EU, som påpekade att deras portaler som riktar sig mot offentligheten måste innehålla länkar till deras integritetspolicyer och efterlevnadsdokument för att följa EU:s DSF. Eftersom det inte fanns några färdiga lösningar att tillhandahålla till kunden just då, beslutade vi oss för att utveckla en app som skulle låta användare skapa sidfötter i sina portaler för Jira Service Management,” förklarar Chedomir Dimitrovski, supportchef hos Seavus avdelning för drifttjänster.

Sidfoten till applikationen för Jira Service Management kan integrerats med Atlassian-produkten er organisation redan använder. Vår seniora systemingenjör på avdelningen för drifttjänster, Igor Totić – som är utvecklingsledare för Atlassian och utvecklingskoordinator för denna applikation – förklarar att ”Sidfoten för JSM låter alla kunder som använder Jira Service Management anpassa sin portal genom att lägga till kontaktuppgifter, länkar till andra resurser och dokumentation.” Den här applikationen låter er lägga till information om företagets titel, kontaktuppgifter såväl som länkar till andra användbara resurser.

På tal om konfiguration så påpekar Igor att konfigurationen av Sidfot för JSM är väldigt enkel och designad att vara en vägledd konfiguration. ”Efter att ha lagt till Sidfot för JSM till en Service Management-instans kan administratören välja vilken portal som ska använda vår app och konfigurera titel såväl som önskade länkar. Allt upprättas med tre klick och sedan är det klart. Vi har till och med implementerat en förhandsgranskning av konfigurationen, så att den enkelt kan ändras utan att behöva verkställas först. Fler funktioner kommer i framtiden för att ge administratörer ytterligare möjligheter till anpassning,” förklarar Igor.

Seavus, en Gold Solution Partner, har högt utbildade Atlassian-experter och är hängivet till att leverera värde till Atlassian-kunder. Sidfot för Jira Service Management är en ny applikation från Seavus och ett direkt resultat av vår hängivelse och expertis. Den möjliggör för våra kunder att använda programvarans fulla potential samtidigt som de efterlever interna policyer såväl som EU:s DSF.